Salgsbetingelser

 

Generell informasjon

Det er trygt å handle med ReDecor.no

Det er viktig at du som kunde føler deg trygg gjennom hele kjøpsprosessen hos oss. Det er derfor viktig at du leser våre handelsbetingelser slik du vet dine rettigheter.

Vi forsøker å tilby best mulig service. Du er derfor alltid velkommen til å kontakte oss via e-post eller telefon.

Vi vil svare på dine spørsmål så snart som mulig.

 

Følgende vilkår og betingelser gjelder for kjøp av ReDecor-produkter. Vi anbefaler derfor at du leser disse vilkårene grundig.

 

ReDecors Produkter

På ReDecor har vi delt opp varene våre i følgende kategorier:

1. ORIGINAL: Disse varene er originale og / eller gamle produkter. Disse er ofte unike.

2. RECYCLED: Disse varene er laget av resirkulert materiale. Det kan være gammelt tre eller metall.

3. UPCYCLED: Disse varene er delvis nyproduserte produkter laget av resirkulerte materialer og / eller gamle materialer. Som regel brukes det opprinnelige produktet på en helt ny måte.

4. NYTT: Denne varen er ofte nye produkter.

 

Spesielt når du kjøper ORIGINAL, RECYCLED eller UPCYCLED-produkter, vær oppmerksom på at produktene ikke nødvendigvis er identiske. Det kan være forskjeller i farger, størrelser og utseende fra produkt til produkt i forhold til varen du har set på nettstedet eller på messen.

 

Mange av våre produkter er laget av tre, og derfor gjør vi oppmerksom på at tre er et levende materiale som endrer seg og kan forandre karakter. Derfor kan produktet endres over tid i forhold til farge og tekstur. Vi strever etter å tydelig fortelle når det er originalt, resirkuleres eller upcycled produkter, men hvis du er i tvil om produktet, ikke nøl med å kontakte oss for ytterligere informasjon.

 

Alle priser inkluderer toll og 25% mva.

 

Kommunikasjon

Ved å kjøpe produkter fra ReDecor samtykker du i at løpende kommunikasjon og meldinger (fakturaer, ordrebekreftelser, påminnelser etc.) kan sendes elektronisk til deg etter du har oplyst e-post adresse.
Er du en kunde gjennom Facebook eller Instagram vil kommunikasjon skjer via meldinger på sidene. Du samtykker i at elektroniske meldinger dermed har de samme rettsvirkninger som meldinger, som ikke sendes via elektronisk post.

 

 

Bekreftelse

Avtale om kjøp, skal anses som endelig avsluttet når ReDecor bekrefter bestillingen.
Du vil motta en ordrebekreftelse per e-post etter bestilling innen 1-3 virkedager til etter du har oppgitt e-postadresse, hvis du kjøper varer her og nå. Bestillingsbekreftelsen inkluderer et ordrenummer, navn og adresse på betaleren, leveringsadresse og en oversikt over bestilte produkter. Vennligst sjekk denne bekreftelsen og returnere til oss om du har rettelser - ellers er dette en bekreftelse på endelig bestilling.

Vær oppmerksom på at bestillingsbekreftelsen er eksklusiv leveringskostnader for kjøp via månedlig kurv.

 

Når varene pakkes og sendes fra vårt lager, vil du motta en faktura per e-post. Vær oppmerksom på at fakturaen kun gjelder for varene som sendes. Eventuell gjenværende ordre vil bli sendt så snart som mulig. Separate fakturaer vil følge.
Hvis det er utsolgt, vil du bli kontaktet før forsendelse av varer.

 

Betaling

Hos oss kan du betale med kredittkort via QuickPay (Eventuelle betalings-avgifter vises i betalingsvinduet):

 

 

Vi trækker først penge på ditt kort, når dine varer er afsendt.

Du kan også betale med bankoverføring eller bruk vår månedlige kurv, og vi vil sende varene når vi har mottatt betalingen.

Ved bankoverføring, sjekk eller lignende, er du ikke beskyttet av innsigelsesordningen.

Du kan betale med gavekort kjøpt på ReDecor.no - Gavekort er gyldig 1 år fra kjøpsdato.
 

Månedlig Kurv

På ReDecor har du mulighet til å handle via en Månedlig kurv. Dette betyr at du kan handle flere ganger i en måned og sende alt i en enkelt bestilling. På den måten sparer du penger på frakt og turer til postkontoret.

Hvis du bestiller via nettsiden, kan du velge Månedkurv som frakt og betalingsmetode.
Hvis du bestiller via Facebook eller Instagram, blir elementet automatisk lagt til Månedkurv hvis ikke andet er avtalt.

 

Første gang du kjøper varer via ReDecor månedlige kurv, kan du bli belastet et depositum på 200 NOK.
 

Du kan ikke legge til varer fra vår fjernlager i månedlig kurv. Hvis du i et enkelt kjøp velger å plassere begge typer varer i handlekurven din, deler vi bestillingen. Varer fra fjernlageret kan dermed kun kjøpes ved betaling ved bestilling.

Varer fra fjernlageret er vanligvis større gjenstander eller møbler, og det vil fremgå av handlekurven om varen er fra eget lager eller fra fjernlager.

Vi vil kontakte deg før leveransen og sende en oversikt i den siste uken i måneden. Vi trækker først penge på dit kort, når dine varer er afsendt.

 

Kjøp via Facebook eller Instagram

Kjøper du varer via Facebook eller Instagram, vil du motta en ordrebekreftelse per e-post etter bestilling med betalingslink og da gelder vore vanlige kjøpsbetingelser.

 

Levering

ReDecor leverer varer i hele Norge. De fleste varer sendes fra vårt lager på Industrivej 29, 7080 Børkop, Danmark, hvor de er pakket forsvarlig før forsendelse. Noen varer blir sendt fra eksterne lagre, og dette vises under varen.

Er varene du har bestilt på lager, vil ordren din pakkes og sendes i løpet av 2-10 virkedager.  Dersom vi ikke klarer dette, vil vi ta kontakt med deg.

På hvert produkt vil du kunne se på lagerstatus om varen er på lager, og hvis ikke vil det være oppgitt estimert leveringstid.

Om du bestiller varer som er ventet inn frem i tid, vil vi sendes ordren din samlet når alt er på lager.

 

Levering skjer i henhold til bestillingsbekreftelsen.
Noen varer er producert på bestilling og 2-4 uker leveringstid må forventes med mindre annet er avtalt.

Varer vi ikke har i vårt faste sortiment/bestillingsvarer kan ikke returneres. Dette kan feks være originale varer, varer fra fjernlager og andre møbler og varer som bestilles på forespørsel. Disse ordrene er bindene.

Om du avbestiller din ordre, vil vi beregne et avbestillingsgebyr på 25% av varens pris. 

 

På ReDecor streber vi etter å finne den beste fraktløsningen. Som standard sender vi våre pakker med bring til Norge.
Levering vil bli gjort til adressen du oppgav. Dessverre kan vi ikke endre leveringsadressen når bestillingen er sendt.

 

Fraktpris til avhentningssted er NOK 99,- og inkluderer tollavgift.

Fraktpris til erverv er NOK 129,- og inkluderer tollavgift.

Fraktpris til privat er NOK 149,- og inkluderer tollavgift.

 

Alle priser inkluderer 25% mva.

 

Angrerett
Som forbruker har du 14 dagers angrerett når du handler hos oss.
Angreretten utløper 14 dager etter dagen du mottok varen din, eller du mottar den siste gjenstanden i fysisk besittelse når det gjelder en avtale om flere varer bestilt i en bestilling og levert individuelt.

 

Hvis varen består av flere dele eller deler, utløper angreretten 14 dager etter datoen du mottar det siste partiet eller den siste delen av fysisk besittelse.

 

Du må innen 14 dager etter mottak informere oss om at du ønsker å avbryte kjøpet. Meldingen må sendes via e-post til info@redecor.no. Vennligst gi oss beskjed om at du ønsker å bruke din rett til å trekke kjøpet tilbake.

 

Du kan ikke angre bare å nekte kvitteringen av varen uten å gi oss et klart varsel om dette.

 

Salgsvarer byttes ikke.

 

Retur
Du må sende bestillingen din tilbake til oss uten unødig forsinkelse og senest 14 dager etter at du har varslet oss om at du ønsker å avbryte kjøpet. Du må betale de direkte kostnadene for retur av varene. Du bærer risikoen for varen fra leveringstidspunktet.


Mangel på originalemballasje kan utgjøre en verdiforringelse, så for å være sikker på å motta alle pengene tilbake, anbefales det at varen returneres i originalemballasjen.


Kostnaden for retur dekkes av kunden.

 

Returvare sendes til:

ReDecor ApS, c/o Responsservice
Kvernhusvegen 21
2743 Harestua

 

Feil/skade ved levering
Om produktet er skadet ved levering må dette meldes omgående til oss på info@redecor.no - Vi ønsker bilder samt en beskrivelse av hva som har skjedd.

For at vi skal kunne reklamere skaden overfor vår transportør må vi melde fra om skaden innen 1-3 dager. Vi ber deg derfor gi oss beskjed om skaden innenfor dette tidsrommet.


Dette gjelder både synlige og skjulte transportskader, og det er derfor viktig at du pakker opp og kontrollerer at produktet er feilfritt så snart som mulig etter mottagelse.


Om skaden er synlig er det enklest om du melder fra om dette direkte til sjåføren ved mottagelse av forsendelsen. Be om at transportøren gjør en notering av skaden på din kopi av fraktseddelen. Husk å alltid ta vare på emballasjen for at reklamasjonen skal kunne håndteres korrekt.

Uavhentede pakker 
Dersom kjøper ikke henter ut en pakke, vil den automatisk gå i retur til oss. For uavhentede pakker vil du bli belastet for et gebyr på minimum kr 250,- som dekker tur/returfrakt, og omkostninger vi vil ha i forbindelse med returen.

Uavhentede pakker omfattes ikke av angreretten.

 

Reklamasjon

Hvis du er så uheldig at du mottar en defekt vare, ber vi deg sende oss en mail på info@redecor.no sammen med noen bilder. Dette må skje innen 3 dager etter mottagelse av pakken.

Vi vil ta stilling til din reklamasjon i samarbeid med våre leverandører så raskt som mulig, og behandle den på best mulig måte.  

Vurderer vi at reklamasjonsretten er berettiget, vil vi erstatte varen. I slike tilfeller har vi behov for å finne den beste løsningen i fellesskap med produsenten, og vi vil deretter vende tilbake til deg så raskt som mulig.

Som forbruker har du 24 måneders reklamasjonsrett på varen din når du handler hos oss. 

Hvis du har flere spørsmål ang. en reklamasjon, kan du ringe eller skrive til oss. 

 

Personvernerklæring og samtykke til bruk av data

Det er viktig for oss å overholde gjeldene lover og regler når vi behandler de personlige opplysningene du gir oss. Her informerer vi deg om hvordan vi samler inn og behandler slike data. Personvernerklæringen nedenfor angir hvilke opplysninger som registreres om deg når du besøker nettstedet vårt, hva vi bruker dem til, dine rettigheter og at du kan kontakte oss dersom det er noe du lurer på.

 

1. Ansvarlig for innsamling av data

Nettstedet er ansvarlig for innsamling, bearbeiding og bruk av dine personlige opplysninger. Du kan når som helst få innsyn i hvilke opplysninger vi har lagret om deg eller gjøre bruk av retten du har til å sperre, endre eller slette dataene.
Dersom du har spørsmål til oss angående registrerte persondata eller annet innen personvern, vennligst kontakt oss.

 

2. Innsamling, bearbeiding og bruk av personlige opplysninger
Når samler vi inn personopplysninger om deg?
  • Når du samhandler med oss personlig, gjennom korrespondanse, via telefon, e-post eller via nettstedet vårt.
  • Vi kan samle inn personopplysninger hvis de anses å være av berettiget interesse, og hvis denne interessen ikke overstiges av dine personverninteresser. Før dataene samles inn, foretar vi en vurdering for å forsikre oss om at det er etablert en gjensidig interesse mellom deg og oss.

 

Opprettelse av kundekonto

For alle kunder som handler hos oss, opprettes en kundekonto. Kundekontoen kan gi deg tilgang med passord til dine egne, lagrede personopplysninger. Her kan du blant annet finne opplysninger om dine bestillinger, og du kan redigere personopplysningene dine, laste de ned i et lesbart format eller angi ønske om å motta nyhetsbrev når det er tilgjengelig.

 

Bruk av data hos tredjepart

Når du bruker vår nettside, sendes også anonymiserte opplysninger om hvordan du bruker nettsiden til tjenester som Facebook, Google Analytics og tilsvarende. Disse dataene samles inn via informasjonskapsler og datapiksler, og brukes til å vise deg relevante annonser eller innhold basert på produkter du har kikket på, lagt i handlekurven eller kjøpt, og for å måle effekten av slike annonser. Du kan lese mer om vår bruk av informasjonskapsler på vårt nettsted.

SmartWeb er leverandør av programvaren for vårt nettsted. Vi har en databehandleravtale med SmartWeb som regulerer partenes rettigheter og plikter iht GDPR.

 

3. Behandlingens formål og hjemmel

Vi samler inn og bruker personopplysninger hovedsakelig for å utføre direktesalg, direkte markedsføring og kundeservice.

Vi kan bruke opplysningene dine til følgende formål:

  • Sende deg informasjon om produktene og tjenestene som du har kjøpt fra oss, inkludert ordrebekreftelse, faktura, påminnelser, oppdateringer og lignende.
  • Gi deg informasjon om kurs eller arrangement du har meldt deg på, når dette er tilgjengelig. Dette kan for eksempel være innhold og møtested, eventuelle endringer, og lignende.
  • Følge opp innkommende forespørsler (kundestøtte, e-post, eller telefonsamtaler), og «Kontakt meg»-skjema, evt. andre webskjemaer du har fylt ut på vårt nettsted. 
  • Sende deg markedsføringskommunikasjon som du har bedt om. Dette kan omfatte informasjon om produktene og tjenestene våre, arrangementer, aktiviteter og assosierte partneres produkt- og tjenestekampanjer. Denne kommunikasjonen er abonnementsbasert og krever at du samtykker til å motta den.
  • Vi lagrer kjøps- og ordrehistorikk i henhold til regnskapsloven.
  • I tillegg vil personopplysningene brukes til å sikre eventuelle rettskrav som er oppstått under kundeforholdet.
  • Videre behandles personopplysningene for å opprettholde et register over våre kunder.

 

4. Hvilken type personopplysninger samles inn?

Vi samler inn navn, adresse, telefonnummer og e-postadresse. Vi kan også samle inn tilbakemeldinger, kommentarer og spørsmål som vi har mottatt fra deg i servicerelatert kommunikasjon og aktiviteter, som møter, telefonsamtaler, dokumenter og e-post. Fra nettstedet vårt kan vi samle inn IP-adresser og handlinger utført på siden.

Vi samler ikke inn og behandler ikke spesielle kategorier med personopplysninger, som unike identifikatorer og sensitive personopplysninger. 

Sensitive personopplysninger som eventuelt legges inn når man kommer til utsjekken i nettbutikken, er informasjon som ikke lagres i nettbutikken, men sendes til og lagres hos betalingsleverandør, eksempelvis Quickpay.

Våre samarbeidspartnere har forpliktet seg til å håndtere personopplysninger i henhold til GDPR, EUs personvernlovgivning.

 

5. Hvor lenge tar vi vare på dine personopplysninger? 

Opplysningene lagres så lenge som det er nødvendig for å tilby tjenestene og administrere kundeforholdet, eller for å oppfylle lovpålagte plikter, samt for å sikre dekning av eventuelle rettskrav. Nettstedet lagrer kun informasjon i EU/EØS-land og i godkjente land iht GDPR.

Informasjon blir ikke videreformidlet til andre formål enn det som er oppgitt i denne erklæringen. Du kan til enhver tid kreve innsyn i hvilke opplysninger som lagres om deg, og be oss korrigere, slette eller sende deg opplysningene i et maskinlesbart format. Du vil også ha oversikt over dine opplysninger på din profil på nettsidene.

 

6. Rettigheter til dine personopplysninger

Du har følgende rettigheter til personopplysningene dine: 

  • Rett til å bli informert om at personopplysninger samles inn, hvilke opplysninger som samles inn og hva disse skal brukes til.
  • Rett til at personopplysninger ikke brukes med mindre du aktivt har gitt samtykke til bruk av personopplysninger dine.
  • Rett til å be om en kopi av personopplysningene som vi har om deg.
  • Rett til å be oss korrigere personopplysningene hvis de er unøyaktige eller utdaterte.
  • Rett til å be om at personopplysningene slettes når det ikke lenger er nødvendig for oss å oppbevare slike data. 
  • Rett til når som helst å trekke tilbake et samtykke til at vi kan behandle personopplysningene dine.
  • Rett til å be om at vi gir deg personopplysningene dine og om mulig videresender disse opplysningene direkte (i et overførbart format) til en annen dataansvarlig når behandlingen er samtykke- eller kontraktsbasert. 

 

 

Opdatert 17.05.2019